Forța de munca optează să lucreze de acasă ca o alegere și nu de nevoie. Conducerea activității companiilor se realizează mai mult pe baza rezultatelor. Managerii pun preț mai mult pe abilități demonstrabile. Această schimbare duce la orientare către modelele de lucru la distanță si lucrul cu resurse externe. Nevoile de integrare a resurselor externe in operațiuni sunt diferite. Uneori colaboratorii pot fi considerați chiar ca interni. Alteori, colaborările sunt mai reduse, chiar ocazionale
Cuprins
Trenduri si realități in utilizarea resurselor externe
Evoluții
Pandemia pare să fie promotorul evident al creșterii fără precedent a muncii la distanță. Dar din motive de necesitate. In momentul de fata însă, forța de munca optează să lucreze de acasă ca o alegere și nu de nevoie.
In acest context conducerea activității companiilor a început sa se realizeze pe baza rezultatelor, mai degrabă decât pe baza prezenței angajaților. Managerii au început sa pună preț mai mult pe abilități demonstrabile decât pe aptitudini.
Această schimbare a stilului de management a dus într-o progresie naturală la deschidere si orientare către modelele de lucru la distanță.
In condițiile lipsei de resurse umane competente si disponibile rapid, s-a accentuat deschiderea către lucrul cu resurse externe de la alte companii sau chiar lucrători independenți.
Soluții
Companiile necesită acum metode noi pentru a se angaja în relații profunde de colaborare dincolo de localizarea fiecăruia din colaboratori. Simultan, trebuie sa schimbe abordările învechite care separă în mod tradițional munca prestata de resurse externe sau lucrători independenți de cea cu normă întreagă și angajați.
Companiile realizează că pentru a atrage și a colabora cu acești profesioniști externi, au nevoie de noi modele de lucru, inclusiv de abilități de conducere sau norme culturale și comportamentale. E nevoie de :
- Schimbarea percepției de la achiziția de talente la accesare de talente
- Tratarea resurselor externe ca „angajați” de primă clasă și nu ca niște străini
- abordare pe baza de metrici pentru evaluarea obiectivelor de afaceri și beneficia de rezultatele produse de resursele externe
Realități
Dincolo de aceste trenduri, trebuie sa rămânem conștienți de faptul ca nevoile de integrare a resurselor externe in operațiunile companiilor sunt in mod obiectiv diferite.
Uneori modul de colaborare cu resursele externe poate fi foarte integrat pana la a putea fi considerat chiar ca o resurse interna dar cu o alta modalitate de remunerare.
Alteori, colaborările au o frecventa sau o durata mai redusa, pana chiar la ocazional. Nevoile de integrare al acestor resurse externe este mai redus in acest caz.
Abordarea Oraroo
Oraroo ia in calcul aceste variații ale nivelului de integrare a resurselor externe
O data stabilite detaliile contractuale pentru utilizarea resurselor externe, in Oraroo acestea se creează in același ecran de gestiune a angajaților. Spre deosebire de angajați, se selectează categoria „Partener Servicii” pentru a indica lipsa unui contract de munca.

La momentul introducerii resursei externe in sistem se recomanda si introducerea costului orar pentru respectiva resursa. Va fi de ajutor la calculul costurilor si profitabilității proiectelor.
La momentul introducerii in sistem, exista posibilitatea stabilirii tipului de acces -total sau restricționat.

Când se are in vedere tratarea resursei externe similar unui angajat, atunci drepturile in Oraroo sunt similare angajaților din echipa pe care respectiva resursa externa a suplimentat-o.

Va putea consulta absentele planificate ale colegilor de echipa, va putea solicita aprobare de concediu si indisponibilitatea lui se va vedea in Oraroo, va putea realiza pontaje pe proiectele alocate, va putea vedea pe ce proiecte si clienți lucrează colegii săi, etc.

Când se are in vedere integrarea unui resurse externe cu care se colaborează ocazional, nivelul de acces la informațiile referitoare la colegi, proiecte, clienți sunt restricționate.

Adesea, in aceste cazuri este nevoie doar de :
- colectarea disponibilității resursei externe respective

- alocarea acesteia pe proiectele agreate

- completarea in pontaj proiect timpului lucrat si detaliile activităților realizate in cadrul proiectelor alocate

Avantajul Oraroo
Extinderea aspectelor de administrare resurse umane cu elementele necesare pentru gestiunea resurselor externe se face cu integrarea cu zona de operațiuni / proiecte.
Oraroo permite accesul la un portal self – service resurselor externe pentru a obține informații in ce privește alocarea si planificarea pe proiecte
Prin informațiile colectate, Oraroo permite managerilor
- Vizibilitate asupra disponibilității resurselor externe pentru planificare
- Monitorizare efortului cat si a indicatorilor de performanta proiect (cost, profitabilitate)
Despre Oraroo
Modelul de lucru la distanță al companiilor de servicii creative și profesionale necesită soluții pentru gestionarea muncii.
Într-un moment în care atât de multe companii caută câștiguri de productivitate, prin centralizarea informațiilor într-o singură viziune holistică și în timp real, se elimina riscul de supra-alocare și se împuternicesc managerii de proiect să ia decizii proactive.
În același context al muncii la distanță, angajaților trebuie să li se faciliteze accesul ușor la informațiile legate de muncă, precum și procese rapide si digitale de administrare pentru a menține un nivel ridicat de implicare.
Abordând nevoile de mai sus, Oraroo își propune să îmbunătățească performanțele operaționale și financiare ale companiilor de servicii profesionale si uneste intr-un singur sistem managementul de proiect, gestionarea resurselor, tarifarea și facturarea contractelor, administrarea forței de muncă, business intelligence și integrarea cu sistemele existente.
Incercati gratuit Oraroo sau versiunea demo