Organigrama firmei prezintă în mod grafic rolurile, responsabilitațile si relațiile de lucru dintre structurile organizationale. Componența acestora este detaliată in versiunea digitală a statului de funcții. Toate structurile sunt vizibile în așa fel încât fiecare angajat poate ști în ce fel este parte din echipe sau întreaga organizație. Iar tu, ca manager, ai tot tabloul într-un singur loc. Oraroo permite crearea acestor structuri cu flexibilitate și, în același timp, conform cu prevederile legale.
Rolul organigramei în companie
Structura organizatorică într-o companie îți oferă o imagine asupra rolurilor și rapoartelor relaționale între departamente, echipe și oameni. Evidențierea modului în care se împart sarcinile în companie, clarificarea posturilor și sarcinilor echipei pentru fiecare post, a responsabilităților și canalelor de comunicare aduc eficiență în activitate. Această structură este reprezentată grafic în organigramă și detaliată în ștatul de funcțiuni.
Cu cât compania este mai mare, cu atât este mai util să ai o astfel de privire de ansamblu. Mai mult, ca manager sau angajat într-un grup de firme, această formă de vizibilitate devine vitală pentru o funcționare eficientă.
Pe scurt, organigrama îmbunatateste colaborareă si crează o viziune de ansamblu.
Organigrama și ștatul de funcțiuni în Oraroo
În platforma Oraroo am integrat posibilitatea de a crea organigrama și ștatul de funcțiuni cu adaptabilitatea cerută de fiecare companie. Practic, nicio structură nu seamănă cu alta, tocmai pentru că fiecare firmă are o organizare internă proprie. Oraroo aduce această flexibilitate, oricât de complicată ar fi organizarea pe departamente sau firme ale unui grup.
Toate structurile sunt vizibile în așa fel încât fiecare angajat poate ști în ce fel este parte din întreaga echipă. Iar tu, ca manager, ai tot tabloul într-un singur loc.
În funcție de nivelul de detaliu, poți vedea:
– Entități organizaționale – afișează departamentele din companie, inclusiv câți oameni sunt în fiecare din ele.

– Manageri de entități organizaționale – structurează atât departamentele cu menționarea managerilor, dar și componența detaliată afișând și apartenența fiecărui angajat la un departament.

Avantajele Oraroo
Echipe virtuale in interiorul structurilor existente
Exista situatii când un angajat nu mai are activitate pe proiectele pe care a fost initial desemnat. Avand abilitatile si cunostintele necesare, este oportuna mutarea lui în altă echipă. Alocarea in alta echipă se poate face fără schimbarea contractului de muncă. Acest lucru se poate realiza prin desemnarea unui coordonator functional pentru angajatul respectiv.
Poti vedea aceste detalii in Oraoo, selectand Coordonatori funcționali – este secțiunea centrată pe oameni și afișează nivelurile de subordonare.

Avantajul acestui tip de organizare este că grupurile interne de lucru nu au statut formal. Permutările necesare între echipe nu presupun schimbări de fișe de post sau contracte de muncă.
Delegare
Ai flexibilitatea de a îți crea organigrama și ștatul de funcțiuni așa cum e ea în organizație. Asta înseamnă pentru tine, ca manager, o eficientizare a timpului prin delegare într-un mod foarte simplu.
Managerul este responsabil de toată activitatea – de planificări, supervizări, alocări pe proiecte, aprobări și mult altele. În departamentele care au zeci de angajați, această activitate necesită un efort considerabil. Structurarea flexibilă, pe echipe, a departamentului și alocarea unor coordondatori functionali degrevează managerul departamentului de o parte din responsabilități. Alocarea coordonatorilor funcționali / team leaderi pe diverse echipe se face în funcție de proiectele în lucru.
În platforma Oraroo vezi oricând aceste echipe, știi clar în ce rol este fiecare om, în ce echipă este și cine îi este superiorul ierarhic informal.
Astfel, tu, ca manager, ai în subordine directă doar team leaderii acelor echipe, delegându-le lor responsabilitatea celor pe care îi coordonează. Iar acest beneficiu aduce un echilibru între nevoia de flexibilitate și cea de control. În plus, este și conform cu prevederile legale.
Grupuri de companii – multi-company
Gestiunea separata pentru fiecare entitate este greoaie pentru responsabilii HR. Aceștia trebuie sa depună un efort semnificativ pentru a obține același tip de informații pentru fiecare entitate din surse diferite.(multi-company tenant)
Daca organizația ta face parte dintr-un grup de firme si ai nevoie sa gestionezi datele pentru toate aceste firme, atunci Oraroo iți oferă posibilitatea de a contura organigrama grupului sub un singur cont.
In funcție de fiecare firma existenta, poți adaugă departamente, posturi si angajați.

Despre Oraroo
Modelul de lucru la distanță al companiilor de servicii creative și profesionale necesită soluții pentru gestionarea muncii.
Într-un moment în care atât de multe companii caută câștiguri de productivitate, prin centralizarea informațiilor într-o singură viziune holistică și în timp real, se elimina riscul de supra-alocare și se împuternicesc managerii de proiect să ia decizii proactive.
În același context al muncii la distanță, angajaților trebuie să li se faciliteze accesul ușor la informațiile legate de muncă, precum și procese rapide si digitale de administrare pentru a menține un nivel ridicat de implicare.
Abordând nevoile de mai sus, Oraroo își propune să îmbunătățească performanțele operaționale și financiare ale companiilor de servicii profesionale si uneste intr-un singur sistem managementul de proiect, gestionarea resurselor, tarifarea și facturarea contractelor, administrarea forței de muncă, business intelligence și integrarea cu sistemele existente.
Incercati gratuit Oraroo sau versiunea demo